Thursday 29 December 2011

Sambil Menyelam Sambil Makan

Assalamualaikum w.b.t =)

Baru-baru ni cuti balik kampung, dari cuti 2 hari aku up jadi 3 hari. Tapi aku ambil AL la, bukan cuti sesuka hati. Masa cuti tu sempat la luangkan masa dengan family, pergi makan je pun bukan melancong. Emak dengan gembiranya cakap tak payah masak la ni. So, kami pergi makan kat tepi kolam ikan je. Sambil makan sambil tengok orang memancing. Bak kata pepatah sambil menyelam minum air. Nak pergi makan kat hotel 5 star tak mampu.

Tapi walaupun makan kat tepi kolam ikan, memang tak rugi sebab memang sedap. Berbaloi-baloi. Bayangkan makan & minum untuk 7 orang cuma RM42 je. Kalau RM42 tu kat hotel 5 star mungkin untuk satu kepala. Mungkin jugak lebih dari tu. Tapi yang tak bestnya orang kedai tu salah bagi order. Kakak aku order nasi goreng pattaya, tapi orang tu bagi kakak aku nasi goreng ayam. Mungkin dia dengar kakak aku nak nasi goreng pattayam kot. Siapakah yang bersalah? Tapi kakak aku tak kisah yang penting sedap & kenyang. Kalau bagi kayu celup tepung pun kakak aku makan agaknya.



No comments:

Post a Comment