Saturday, 10 November 2012

Aidiladha Di Johor

Assalamualaikum w.b.t =)

Petang raya tu kami berempat (saya, kakak, adik, anak saudara) balik kampung kat Batu Pahat, Johor. Lagi pulak raya haji ni orang tak ramai yang datang. Emak, ayah & adik lelaki tak ikut, mana la tahu ada orang datang beraya, ayah pulak ada orang-orang kampung ajak korban. So, lepas sembahyang Jumaat kami pun gerak. Perjalanan dari Jerantut ke Batu Pahat lebih kurang 6 jam. Selalunya kalau kami balik kampung, kami tak ikut highway, kami ikut jalan lama (Temerloh - Bera - Triang - Bahau - Segamat - Yong Peng - Batu Pahat). Tak kisah jauh mana perjalanan yang penting boleh tengok embah & nenek =)

 Sebelum teruskan perjalanan, berhenti makan dulu kat McD Segamat =)

Embah (baju hijau, belah emak) & nenek (baju biru, belah ayah). Kami dah tak ada atuk ='(

 Ajak embah beraya. Ajak nenek, nenek tak larat nak jalan ='(

 Pak cik saudara (bersongkok), adik perempuan mak (baju kelabu), adik lelaki emak (baju belang).
Yang lain-lain tu sepupu, yang kecil tu cucu kami kot =)

28 comments:

  1. Dulu setiap kali aidil adha(juga aidl fitri) pasti meriah. 5 bulan sblm raya ayah dah sibuk tanya nak korban ke. lembu ke kambig, berapa bahagian dan lain-lain lagi pertanyaan dan ursan.. tapi smeuanya tinggal kenangan sebab ayah dijemout ilahi pada 25. mac 2012. Tiada lagi kemeriahan itu..

    ReplyDelete
  2. as salam

    seonoknya tengok gambar raya ni :)

    ReplyDelete
  3. seronok jerk suasana kampung yang nampak! hukhukhuk. nak balik kampung kak husna gak boleh tak???huhuhuhu

    ReplyDelete
  4. Wah...raye kat johor ke...? Seronok dapat jumpa embh ngn nenek kan.. yg kecik tucucu ke anak saudara...? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang kecik tu pangkat anak saudara..dia kena panggil husna makcik atau apa gelaran tp ada mak kat depannya... Sbb diakan ank sepupu Husna..:-)

      Delete
  5. jauh nyer beraye.. lame dpt cti rye ni..

    ReplyDelete
  6. gambar barisan no 3 belah kanan tu wat akak teringat kat sedara somi yang kat johor tu..hehe..manatau terkenal ke..ngeee..

    ReplyDelete
  7. wau seronoknyer beraya..hehe salam aidiladha ^_^

    ReplyDelete
  8. terus rasa rindu kt nyai ngn atuk akak kt kg...huhuhui

    ReplyDelete
  9. best nye dapat beraya di kampung. korn beraya di opis sahaja. huk huk huk

    ReplyDelete
  10. lamanya tak lawat husna..hee..wahh,kemain meriah dia beraya yerr..hee

    jom terjah kalau sudi..:)
    http://chot91.blogspot.com/2012/11/travel-to-singaporeuniversal-studio.html

    ReplyDelete
  11. org johor rupenye kak husna nie :) msti jawa kan. sbb kt btu pahat. tul tak :)

    ReplyDelete
  12. seronokkan bila dpat balik kg jumpa dgn nenek.. :-)

    ReplyDelete
  13. bestnya raya dia
    nway,
    salam maal hijrah husna ;D

    ReplyDelete
  14. Bestnya balik kmpung..jauh tu prjalanan..wlaupun mak ayah tk balik boleh je balik sndiri..

    ReplyDelete
  15. Akk awal muharam kat johor...

    ReplyDelete
  16. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  17. meriahnya ayu raya tahun ni tak meriah..huhu

    ReplyDelete
  18. salam super sahabat,
    tetap semangat dan sukses selalu ya
    ditunggu kunjungan baliknya :)

    ReplyDelete
  19. meriahnye..suka je deqla tgk...hye dear.. tq sbb rajin sgt dtg ke blog deqla..pas ni kena alert..nnti deqla selalu stg sini pulak yer...nk masokkan url blog kamu dlm bloglist.. =)

    ReplyDelete
  20. Husna, klau next time balik bp lg bgtau lah yep. Manatau leh jumpa sminit2.

    ReplyDelete
  21. beraya di kampung seronok sangat kan..

    ReplyDelete