Monday 23 April 2012

Aku Orang Kampung

Assalamualaikum w.b.t =)

Siapa orang kampung? Saya! Siapa duduk kampung? Saya! Tapi sekarang ni tak la sebab aku kerja, merasa la duduk bandar. Kihkihkih jakun. Aku suka duduk kampung sebab kadang-kadang bila petang boleh bersantai-santai, layan kerenah anak-anak saudara minum air kelapa, makan isi kelapa tua. Haish! Putus urat nak korek isi kelapa tu. Sambil-sambil tu aku boleh raut daun kelapa buat penyapu lidi. Terserlah keayuan kat situ. Kalau orang kampung nampak sure beratur nak buat calon menantu ni, tapi bila bab masak fail terus. Terus reject nak buat calon. Haha.

17 comments:

  1. duduk kampung memang best!! :)

    ReplyDelete
  2. dok kg best...

    ReplyDelete
  3. wah seronok nye.....ni makan kelapa , lom lagi tgk makan durian...lagi meriah kan....:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup. tak sabar nak tunggu musim buah. sekarang ni durian dah berbunga :)

      Delete
  4. tibe2 trgn air kelapa.. kopek isi dalam.. makan tros..nyum3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi. kelapa muda lagi sedap, senang nak amik isi :)

      Delete
  5. mnum air kpala mmg best kan husna...
    kat kg udara pulak nyaman phewwwww lena!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best kak.. feeling2 dok tepi pantai, padahalnya dok bawah pokok durian je. hehe.

      Delete
  6. Assalamualaikum...

    Air kelapa muda selain sedap dan menyegarkan tubuh, ia banyak khasiat/kegunaan dari segi perubatan. Air serta isinya enak dimakan macam tu saja, apatah lagi jika dibuat "ice blend" dan "coconut shake"... tak payah bubuh gula pun tak apa.., lagi digalakkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam..

      terima kasih untuk info :).
      ice blend & coconut shake patut cuba bila balik kg nanti :).

      Delete
  7. saya orang kampung !
    hoho.

    duduk kampung nyaman je. tapi now kampung pon dah membangun macam bandar. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya lagi kampung, jauh dari orang. hehe

      yelo.. banyak bangunan2 je sekarang, tak nampak pokok2 dah :'(

      Delete
  8. HAHA, kelakar part mencari menantu tu. Confirm, saya akan direject sebab tak pandai masak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun tak pandai jugak nisa, umur dah 25 ni. hihi

      Delete
  9. Seksyiiii nye kakak...hehe akak pun orang kampung...

    ReplyDelete