Friday, 20 July 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t =)

Salam Jumaat semua. Hari baik bulan baik. Tup tup esok dah nak puasa. So, saya nak ucapkan selamat berpuasa untuk semua, puasa jangan tak puasa. Sama-sama kita berebut untuk tambah amalan tambah pahala. Jauhi yang mungkar. Anggaplah ni Ramadhan terakhir supaya kita lebih menghayati Ramadhan. Malam ni dah start solat tarawih. Jom sama-sama kita memeriahkan masjid untuk cari keredhaan dariNya =)

Puasa dan kurma memang tak dapat dipisahkan, macam irama dan lagu jugak. Kalau nak tahu lebih detail boleh baca Khasiat Kurma ni =)

Niat Puasa Sebulan:
Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan seluruhnya kerana Allah Taala.

Niat Puasa Esok Hari:
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

40 comments:

  1. selamat berpuasa kak husna..:)

    ReplyDelete
  2. kalo kat umah beli kurma sekotak,,abis puase belum tentu habis kurma tu..haha..selamat puasa..^__^

    ReplyDelete
  3. selamat berpuasa sis.. :) kurma dah ready 2 kotak dr mggu lps lg.. punye la x sabar.. :)

    ReplyDelete
  4. perkongsian yg bagus..salam ramdhan dear ;-)

    ReplyDelete
  5. nice entry..slmt myambut bln ramadhan aw..jgn mls2,n pergi trwh aw..:)

    ReplyDelete
  6. jgn lupa bangun sahur esok ye hehe

    ReplyDelete
  7. slmt berpuasa..mlm ni jgn lupa, kunci jam yew...

    ReplyDelete
  8. Salam Ramadhan & selamat berpuasa....


    Nak puasa penuh???? Ada baby ehhhhhh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. gulp. baby? oh no, saya tak kwen lagi. puyau2.

      Delete
  9. terima kasih bagi info niat ni..
    Selamat berpuasa..
    semoga bertambah berkat di bulan yang mulia ni..

    ReplyDelete
  10. husna..kurma tu memang sesuai utk akak yg suka lupa hehe..

    ReplyDelete
  11. salam ramadan......!!!!!
    selamat berpuasa.....

    ReplyDelete
  12. Salam ramadhan karem... Selamat berpuasa Husna....

    ReplyDelete
  13. salam ramadhan.. sleamat berpuasa :-)

    ReplyDelete
  14. Salam Ramadhan dan selamat berpuasa adikku... =)

    ReplyDelete
  15. Salam Ramadhan.. nnt check entry sini ye --> http://anzulnashome.blogspot.com/2012/07/review-of-my-top-ten-commentators.html
    thank you sis.

    ReplyDelete
  16. salam ramadhan al-mubaarak..
    semoga diterima segala amalan..

    waalid dtg singgah dan folo sini..dari blog anzulna..^_^

    N3 Terkini Waalid : Mengejar Rahmat Tuhan

    ReplyDelete
  17. hye selmat berpuasa
    ehhehe

    jemput join n promote my 1st give away

    http://edyfee.blogspot.com/2012/07/my-first-give-away.html

    ReplyDelete
  18. selamat berpuasa. semoga mendapat keredhaan

    ReplyDelete
  19. salam ramadhan n selamat berpuasa juga..(^_^)

    ReplyDelete
  20. Selamat berpuasa dik.. Salam Ramadhan Ikhlaskan hati Ikhlaskan amalan...

    ReplyDelete
  21. salam ramadan.
    kite kdg2 sahur dngn kurma.
    sbb pkr nk tdo cpt.
    hehe

    ReplyDelete
  22. selamat menyambut bulan ramadhan ye =)moga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnye

    ReplyDelete
  23. betul tu husna.puasa n kurma mmg tak dapat dipisahkan.kurma faveret ialah cap yusufg taiyob.hehe.,

    ReplyDelete
  24. selamat menjalani ibadah puasa :)

    ReplyDelete
  25. Selamat menyambut bulan ramadhan..selamat berpuasa

    ReplyDelete
  26. selamat berpuasa...
    makneng follow sini
    jom follow makneng

    ReplyDelete
  27. selamat berpuasa... suka bulan ramadan...

    ReplyDelete
  28. salam ramadhan dn selamat berpuasa ya..hari ke empat sudah..:)

    ReplyDelete