Tuesday, 31 July 2012

Cantik Dalam, Cantik Luar

Assalamualaikum w.b.t =)

 Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. 

Allahumma Kama Hassanta Kholqi Fahassin Khuluqi 
Ya Allah Engkau telah memperbaguskan kejadian rupaku, maka baguskanlah budi pekertiku.
 
Peringatan untuk saya juga =) Bacalah doa ini ketika melihat wajah kita di cermin. Luaran kita boleh nampak handsomenya kita, cantiknya kita. Dalaman kita tak nampak. Moga dengan baca doa ni kita cantik kedua-duanya. Kalau dalaman dah cantik, luaran confirm cantik =)

23 comments:

  1. tak boleh tengok la kak gambar doa tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat pc akak boleh tengok. nape ye? akak pulak tanya anis. hehe

      Delete
    2. gambar kedua dah boleh tengok..tapi gambar first tak boleh tengok..hehe

      Delete
  2. x boleh tgok jgak gmbr too..:)
    tp manusia if cntik dlman msty chaya nur to terpalit
    kat luaran jgak... slam ramadhan

    ReplyDelete
  3. aah kakk tak leh tengokkkkk huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  4. bagus doa ni diamalkan sis..nice sharing

    ReplyDelete
  5. tak boleh tgk jugak la .. nice info :)

    ReplyDelete
  6. ye, tak leh tengok.. thanks for sharing.. sudah pun menjadi amalan seharian Ros :)

    ReplyDelete
  7. tq, doa yg baik utuk diamalkan ni

    ReplyDelete
  8. missha boleh tengok :) tq sharing ^^

    ReplyDelete
  9. info yg bagus ni..boleh la diamalkan selalu..:)

    ReplyDelete
  10. insyaallah akn cuba di amalkan..biarpun buruk luar, asal dalaman baik isinya...

    ReplyDelete
  11. kekadang bace kekadang dok..haish , belum lekat jadi amalan... mudoh ngat lupenyeeee...

    ReplyDelete
  12. akak selalu amakn tp kalu tingat la.. kalu lupa xbaca jugak.. hihi

    ReplyDelete
  13. betul tu doa amalan untuk semua

    ReplyDelete
  14. harus baca nih!thnx for sharing :)

    ReplyDelete
  15. betul2.. harap luar je cantik tp dalaman die buruk, x gune jgak..

    ReplyDelete
  16. nice share..tenkiu!!yg penting dlm mesti mau cantikk..luar je cantik dlm mungkin buruk ye dak.hehe

    ReplyDelete
  17. Thks ingatkn. Dulu CiM slalu baca, tp skang ni slalu tinggal alasannya tk smpt, kelamkabut besiap. Brsyukurla dgn kurniaan yg Allah bg, kañnnnn

    ReplyDelete
  18. Waww !!! Kena baca ni !:) Thanks sudi share information ni:)

    ReplyDelete